12 July 2018

Een knipoog in drukke tijden

Het zal u niet zijn ontgaan. De vakantieperiode komt eraan, en in tijden van hoogconjunctuur en dus drukte kan je daar verschrikkelijk naar uitkijken. De weken ernaar toe zijn gevuld met klantevents, seminars, trainingen, afspraken, nieuwe jaarplancycli, etcetera. Soms lijkt je agenda wel een soort van dubbele trechter waarin van alles van beneden naar boven en van boven naar beneden moet worden verwerkt.

In deze tijden van drukte kan je proberen om via je blog nog een prikkel, een beetje gedachtengoed of een zakelijke boodschap te laten landen. Ik heb gemeend dat deze keer niet te doen en om het te houden bij zaken die de afgelopen tijd op de lachspieren hebben gewerkt bij UNET.

Bij de afdeling Techniek bestellen we vaak hardware voor ons netwerk. Soms wordt de levering vergezeld van een leuk gebaar: stroopwafels! De uiterste houdbaarheidsdatum wordt echter niet altijd in acht genomen zodat deze inmiddels beruchte stroopwafels het nu uitstekend doen als onderzetters op diverse werkplekken.

Bij de service desk worden geregeld zaken (af-)gemeld zoals: storingen, werkzaamheden en modems. Zo zijn we enige tijd bezig geweest om een boer op leeftijd met een zwaar dialect te overtuigen dat het “afmelden van zijn rund” beter bij de RVO als bij UNET kon geschieden. Uit de probleemdiagnose van de Service Desk bleek overigens wel dat de 088-nummers van UNET en de RVO nogal op elkaar leken.

Bij het verzachten van de pijn rondom een grote impactvolle storing in 2017 hebben we voor onze klanten grote hoeveelheden zoetzure Napoleons besteld en verstuurd. Ook UNET zelf is blijkbaar wat opportunistisch als het gaat om de inkoop van “goodies”. Zo kom je als bezoeker in alle vergaderruimtes van UNET tot ver in 2018 nog steeds redelijk imposante hoeveelheden Napoleons tegen om meetings door te komen.

De bitterballenelasticiteit van UNET ligt overigens rond de 400 bitterballen. Dat wil zeggen dat na een kwartaalborrel met een gemiddelde opkomst van 40 werknemers er slechts een paar bitterballen de kans krijgen af te koelen. De pizza-elasticiteit ligt beduidend lager maar ook daar zitten we nog op een 2,5 pizzapunt per medewerker per 5 minuten. Diepgaand onderzoek heeft hier uitgewezen dat je pizzapunten kunt dubbelklappen voor consumptie en dat je daarmee dit gemiddelde toch goed kunt halen. 

Met deze knipoog wens ik u, na gedane arbeid en alle drukte, voor de komende periode een goede en welverdiende vakantie toe. UNET blijft zich ook in deze periode hard inzetten voor onze klanten en partners. Maar blijf ondertussen ook lachen, dat doen we net zo graag bij UNET.

"Theo de Vries heeft een lange carrière in de telecombranche ondermeer bij XS4ALL en KPN. Sinds 4 jaar is hij Algemeen directeur bij UNET, onderdeel van de Eurofiber Groep. Hij schrijft regelmatig blogs over actualiteiten en ontwikkelingen in de markt."

Theo de Vries

Theo de Vries

Algemeen directeur UNET
< vorige Groeit uw bedrijf oo...